• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Kontokredit - Kredit utan kort

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Uppdaterar med att Everyday+ numera erbjuder kredit upp till 20 000 kr (upp till 15 000 kr tidigare)!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
M

magiker

Gäst
Poäng: 0
kikade på flexlimit men de tar instantor... någon som fått ok med att inte ta lönekontot? Vill inte ha dem snokandes där...
 
I

irriterad

Gäst
Poäng: 0
Hej sökte på Credway med banid men fick sedan sms om att jag ändå skulle ringa upp. Jag vill inte prata med någon därför jag anv. just bankid.

Någon mer som råkat ut för detta? Har det blivit standard hos dem menar jag.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Hej sökte på Credway med banid men fick sedan sms om att jag ändå skulle ringa upp. Jag vill inte prata med någon därför jag anv. just bankid.

Någon mer som råkat ut för detta? Har det blivit standard hos dem menar jag.
De vill nog garantera sig om att uppgifterna stämmer och att det är rätt person som lånat pengarna. Många har som standard att de trots BankID ringer upp första gången.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
Det är ingen enkel fråga faktiskt, vi fick arbeta rätt mycket med https://www.smslantopplista.se/ för att få det rätt.

Gör såhär. Gå in på: https://www.smslantopplista.se/kontokredit/ . Dra i slidern till ett belopp. Se kostnad i högerspalten...

Notera att de kan ha olika löptid ibland, då blir alltid den lägsta löptiden billigast. Risicum, Lånbutiken och Viakredit verkar ha bra ränta för nya kunder. Euroloan har bra också, men de tar UC.

Jag hoppas de inte ändrat uppgifterna över sommaren, vi har inte hunnit kollat än. Men det kommer snart.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Nyhet hos Flexlimit! De höjer sin kreditgräns från 15 000 till 20 000 kr samt sänker månadsbetalningarna (minst att betala per månad) från 1500 kr till 750 kr!
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Nyhet hos Flexlimit! De höjer sin kreditgräns från 15 000 till 20 000 kr samt sänker månadsbetalningarna (minst att betala per månad) från 1500 kr till 750 kr!

Stämmer ej!
Man ska månatligen betala 10% av utestående skuld eller minst 750kr
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp